julmust & soffan

nu har jag nog löst mitt klädproblem tills jag fyller år, tror jag iaf. det är bra att jag är ute i god tid haha! men jag lär säkerligen ändra min tjugosex gånger innan nästa fredag. jag känner mig själv (jävla tur det!)

nova ligger & sussar gott sedan 3 h tillbaka. alltså har jag suttit på samma fläck & klunkad julmust väldigt lääänge. okey, ngra små undandag .. jag har som så många andra ett nyårslöfte som handlar om vikt & bla bla bla. mitt löfte är att undvika allt onyttigt skit (julmust är ett jäkla bra exempel) på vardagarna. det har nog varit mitt löfte sedan jag fick nys om det här med nyårslöfte & ni ser ju hur bra det gått hitttills! hahaha

det är så roligt att följa novas utveckling, hon har hunnit bli 1 ½ år nu & hon lär sig nya saker för var dag som går. idag har hon sagt massor med nya ord & det är sjukt hur mycket hon förstår nu. det gäller verkligen att ta vara på tiden, den bara rinner iväg. förtillfället är hon inne i en bokperiod, hon kan sitta & läsa böcker hur länge som helst. speciellt böcker där de nämner mammor & pappor. då sitter hon & pekar & pratar i evigheter. idag hittade vi en bok som handlade om nalle & hans morfar. efter att vi läst den gick hon & pratade om "mojjmo" hela dagen. (hon har ännu inte lärt sig skilja på mormor & morfar. hon säger mojjmo till båda). duplo lego tillhör också favoriterna, hon går runder är bär på sitt lego hela dagarna. roligast av allt är att lägga allt lego i legobacken & sen hälla ut allt på golvet igen & igen & igen & igen. ja, jag tror ni försått vart jag vill komma va? haha. hon är det bästa som finns <3









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback