inskolningsdag 2

idag var det inskolningsdag nr 2. den gick lika bra som igår! nova sköter sig perfa & mitt mamma hjärta lyser av stolthet. hon var dock lite lissen i ögat idag när en liten tjej skulle klappa henne på kinden. då blev nova lite rädd & sprang till mig för att gråta en skvätt. efter det blev hon lite försiktig men fortsatte sen med sitt lekande. hon har suttit i frökens knä & de tittade på saker tillsammans. så inskolningen är helt klart över förväntningarna!

dessutom har jag kommit fram till en sak. jag vill jobba med barn! jag är helt 100 nu. jag trivs verkligen när jag sitter där tillsammans med alla barnen & leker tillsammans med dem. idag fick jag till & med en kram av en liten flicka på dagiset (hon är bara fem dagar yngre än nova) & så ville hon hålla mig i handen hela tiden. med dett vill jag alltså komma fram till att barn älskar mig & jag dem. jag stormtrivs verkligen på dagiset med alla barn. jag skulle mycket väl vilja jobba på ett dagis, eller allra helst som barnsköterska på ett sjukhus. jag minns när vi låg på bb, hur mysiga alla sköterskorna var. de hjälpte till när det var matdags berättade & visade allt möjligt för oss. nu ska jag bara ta reda på hur jag ska gå till väga. men nu har jag bestämt mig i allafall!



min prinsessa är finast av alla ♥
jag älskar dig pluttis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback