ett nytt ord

nova sover & sebbe jobbar. det är helt tyst i lägenheten, ni som känner mig vet hur mesig jag är när det kommer till mörker & att vara ensam. jag funderar stark på att krypa ner i sängen & sova tills det blir ljust i morgon. det hade varit mycker mysigare än att sitta här & darra som ett litet löv på en pinne.

jag har precis tjuvstartat lite på julmusten, det är nog en av de godaste drickorna jag vet. det är till & med mysigt & dricka det, för det blir lite sådär julfeeling över del hela. tänk att det snart är jul, man hinner inte ens längta innan det är förbi. idag på city gross fick nova syn på en jättestor tomte. jag trodde nova skulle skita i brallan eftersom att hon är rädd för allt, men icke. hon sprang fram & skrek titta & började göra sina "oooooohh" ljud. denna julen blir ännu mysigare än den förra, nu förstår nova lite mer av vad tome & presenter & allt annat sånt är, så det ska bli kul.

mitt gryn har blivit superduktig på att prata, hela tiden härmar hon det man säger. men idag sa hon något utan att vi ens nämnt ordet. vi träffade nämligen novas farmor inne på citan idag & när hon skulle gå & handla sitt & vi vårt så vinkade nova & ropade HEEEJDÅ! fast det blev ju lite mer på novas språk " häääjåå". så nu kan vi lägga till ytterligare ett ord på novas kan-säga-lista. jag är så stolt så!

nu ska jag borsta bissarna & mysa ner mig brevid min fina dotter





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback