stor bebis!

sitter med sebbe i hans förråd nu. han håller på att spela in, skit kul? låter dessutom som om han stoppat hela munnen full med mat och sen försöker snacka. jaja, går snart in och lägger mig, är dödstrött.

tjejmiddag idag, med hannah och petra. det var mysigt, och tro mig, det märktes att det barfa var tjejer som inte snackat av sig på evigheter. hönsgård kanske beskriver oss? haha. det blev lite tv spel innan vi lagade maten, och jag sög! vann en gång av 56809 but who cares? jag är bäst på så mycket annat ;)
vi käkade räkmackor, med någon röra, lax, räker och sånt. skit gott! till efterrätt blidde det pannacotta.

jag och hannah tänkte ta två flugor i en smäll, vi ska nämligen göra ett matlagningsprogram i skolan, därför gjorde vi det när jag gjorde pannacottan. så jag fick stå och leka mat-tina. HAHAHA! jag som bränner pasta i botten.
och såklart blev det skit av det hela, fast inte mitt fel! kamaren strulade, like allways! sällan skolans prylar inte fungerar som dem ska? så vi får göra det nästa vecka.

just det ja, jag har varit i skolan idag. blev en kort dag eftersom att vi stack tidigare för att spela in matlagningsprogrammet. men jag och sebbe försov oss en timme imorse, vaknade en kvart innan vi skulle köra.
och det är inte det lättaste när vi är tre stycken som ska äta och ha kläder på sig. så det slutade med att vi körde hemifrån fyrtio minuter senare än planerat. stackars nova somnade nästan direkt när vi började köra.
hon somnade sent igår, hon var helt kinkig och ville absolut inte sova.
men vi lämnade henne hos sebbes morföräldrar, och sen vidare mot skolan.

asså jag vet inte vad som hänt. men nova har kommit in i en period då hon vägrar att sova.
när man lägger sig brevid henne så blundar hon, men sen är det precis som om hon kommer på "vafan ska jag sova för" och då börjar hon vråla. ingenting går att få henne till att sova, hon totalvägrar fast att ögonen håller på att trilla ihop på henne. konstigt, men det löser sig nog snart. förhoppningsvis är det väl bara något hon tramsar med nu. men kanske är det tänder som spökar? hon blir ju trots allt sju månader den 23:e. OMG! sju månader. jag har inte tänkt på det, det är ju mer än ett halv år. har vi verkligen haft henne så länge? känns som om vi kom hem från bb förra månaden eller något. tiden har gått så otroligt fort, hon lär sig nya saker varje dag.
jag vill aldrig att hon ska bli stor, jag vill alltid att hon ska vara min lilla bebis som jag kan pussa och krama på.
tänk när hon blir så gammal att hon skäms för mig? när hon inte vill gå brevid mig för att allt jag säger och gör är pinsamt. MEN MAMMA LÄGG AAAAAAAAAAAAAAV! haha. 

min rygg värker, och träningsverken i magen pumpar ut smärta! KLAGA KLAGA KLAGA! haha.
nattinatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback