it's friday!

hej alla glada ppls!

idag och det fredag och jag ska inte göra ett piss som vanligt, trots att jag är väldigt på g för något.
men istället blir det middag och det köret, men det blir säkert roligt. förra gången skrattade vi så mycket så jag tror att alla kissade på sig. så vi får hoppas på repris!

haha vet ni vad? vi bodde ju i sebbes mormor och morfars hus i en vecka när det fortfarande var på lanzarote.
meningen var ju typ att vi skulle "passa" det, ta in post och sånt. och för att vi skulle få bo för oss själva.
och igår när vi höll på att packa så kom jag på att när man passar ett hus åt någon som är på semester, brukar man då inte vattna deras blommor? haha. så vi gick runt och tittade om där var några blommor, och mycket riktigt. alla var döda och helt vissna. ooops? så sebbe började hälla vatten över alla växter där va, minst hundra. och hur fan hade vi kunnat missa alla dem? smart.

back till idag. nova sover och har gjort det i en timme och tjugo minuter. hon vaknade till innan, men jag la mig brevid henne och sjöng lite så somnade hon om igen. jag har dessutom köpt blond hårfärg, eller lite mörkare än ljus blond, så det är inte helt lika ljust som jag brukade ha innan. men jag vågar inte färga det igen. tanken var att jag skulle slinga det ljust, men jag har fan inte tålamod för slingor. men så fort det blivit ljust igen så ska det i en fet hårförlängning. ingen lust att sätta i det i mitt bruna fula hår när jag vet att jag kommer färga det snart ändå.
sen ska jag nog bli mig själv igen, hatar det bruna fula året. det är inte alls jag, typ.

detta inlägget blev ganska meningslöst, och jag skrev faktiskt ett vettigt imorse, men det försvann, för hela datorn bara dog. pallade inte sätta i sladden så att den laddades, så det fick försvinna. på tal om ladda, måste ladda min mobil också, den har varit död sen vi kom hem från lanzarote, och är fortfarande i laddad. jag orkar inte packa upp min laddare. men känns som jag faktiskt borde ta och göra det.
som jennie sa till mig "din osociale jävel". sorligt nog så stämmer det, jag har varit väldigt off på senaste tiden.
men sedan jag fick körkort har jag inte ork att sätta mig på en buss, när det går på fem minuter att köra, men eftersom att jag inte har en egen bil och snyltar på familjens så blir det att jag inte orkar ta mig ngn stanns när den inte är tillänglig. men nu ska jag bättra mig. jag orkar inte luffa här mera, dessutom är det mycket mycket roligare att göra saker nu när nova är större, hon är ju med på allt nu och skulle verkligen älska att umgås mycket med mina kompisar.

just det ja, nova kan i stort sätt sitta helt själv nu, hon satt en hel reklam till en film utan att trilla.
och sen är hon på G när det gäller att krypa också, hon kommer bara bakåt än sålänge, men snart så förstår hon hur man gör för att ta sig frammåt också, och då kan jag lova er blir det fart i min vardag.
nu ska jag ta på mig kläder, sitter här med emmas morgon rock, strlk 146/152, hett haha.

HA EN NAJS FREDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback