...

nova sussar & jag passar på att unna mig lite dator tid! ett jävla väder utanför mitt fönster måste jag säga, regnigt & blåsigt. idag hoppas jag på att min studentkatalog anländer, alla andra verkar fått den utan jag? även mina skattepengar börjar jag sakna nu? när fan får jag dem då? aldrig verkar det som.

jag har nog aldrig gjort så mycket nytta på en och samma dag som jag gjorde igår, jag är också jävligt stolt över mig själv. dagen började med ett besök i tvätt stugan (med två överfyllda säckar som vanligt) samtidigt som jag sprang upp&ner storstädade placet. vi han även med en runda till ikea medans tvättmaskinerna slet för fullt. vi skaffade oss en drös nya blommor och annat smått. äntligen har jag fått en kökslampa (nu ska vi bara lyckas sätta upp den). när vi kom hem fortsatte jag tvätta & samtidigt lagade jag mat (hemmagjorde biffar med potatis och sås) väldigt ovanligt för att vara jag måste jag faktiskt erkänna. till och med sebbe blev impad av mina färdigheter! jag måste dock tillägga att jag var så snäll att jag gjorde mat som skulle kunna räcka till en hel arabfamilj så att sebbe kan ta med sig på jubb. sedan rensade jag i alla bortglömda skåp & lådor tills petra kom på besök! nu sitter säkert någon svensson mamma och tänker "detta är min vardag, såhär ser alla mina dagar ut"- men jag är jävligt stolt eftersom att 1. jag tvättade 2. lagade egen mat (alltså inget halvfabrikat) 3. jag städade & allt detta samtidigt som jag underhöll min älskade dotter. det ni! haha

idag kommer mina kära päron hem, väldigt skönt! har saknat dem massor. men, det innebär också att jag måste lämna ifrån mig bilen :( snyft! det har varit så otroligt skönt att kunna ta mig dit jag vill utan att be om sebbes bil & behöva köra honom till och från jobb. vi får hoppas på att någon snäll jävel skänker mig en bil kanske? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback