long time ago

oj oj oj .. det var längesen jag skrev ett inlägg här. men orka? jag har inte haft något att skriva om inte heller haft lust att skriva. men nu ska jag nog försöka få ihop ett inlägg.

julklapparna är snart färdiga, tro det eller ej men i år har allt gått så otroligt lätt! emmas är klar, mamma och pappas också, mormor och morfars också, även farmor och farfars och en liten gudmor present till petra är klar. så gottigt. jag har köpt lite sånna små saker till sebbis, men något ordentligt får det också bli. men vad?
och vi har heller inte bestämt vad vi ska köpa till mitt lilla hjärta. kanske en sån liten bebis pulka så att vi kan dra henne när det är snö ute. men ofta det komer snöa här? eller bara någon leksak, hon förstår ju ingenting av julen nu ändå, så något märkvärdigt är inte lönt att köpa. någon som har ett bra tips kanske? :)

i morgon ska jag träffa hannah, fast innan dess ska jag och mamma en snabb sväng till väla och handla det sista till våra kära norge bor. måste handla en tomtedräkt till nova också, så jävla söt är den. och ännu sötare kommer den bli när nova hoppar i den ♥
måste också handla en ram på bolagret, skit fin är den!

hittade precis en gammal sångbok från typ nittonhundra frös, man kan knappt bläddra i den, för då rasar den samman, haha. inte för jag tror nova kommer gilla den sen för där var typ bara gammel sånger.

förresten, förra veckan var vi hos bvc, mätning och vägning på g. nu väger novis 7 kilo, och är 61 cm lång.
hon är knappast liten längre, armen krampar när man bär på henne haha. hon fick också sin andra vaccintation.
hon var super duktig. hon skrek bara när bvc tanten, eller ja, madde, tryckte in sprutan i låret. men sen hade madde en leksak som nova älskade. så hon fick leka lite med den efter, och då blidde hon gladis igen!

nu ska jag krypa ner i sängen, eller ja, först måste jag övertala sebbs att lefta från sitt förråd, för jag vågar inte somna själv på hans rum efter att han gubben stod och glodde in.

ha det göttelöttans!

image156

nova och nallen (;

image157

hjertat <3333

image158

nova med sin mormor (;

image159

nova och mosterposter ;P

Kommentarer
Postat av: bästaste petra

oj haha en julklapp till mig :D wiho sånt gillar vi haha

2007-12-06 @ 14:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback